דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוות האתר ישראל בורסה מגיש את המנייה החדשה קולפלנט 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 1003   [ נצפה 3536 פעמים ]

שלום לכולם,

צוות "ישראל בורסה" בחר להכיר לכם מנייה חדשה ופוטנציאלית מאד לדעתנו לטווח הארוך בלבד.

 

כמובן שאין מבחינתנו שום המלצה כלשהיא לרכישת הנייר.

 

שם הנייר: "פורטפוליו גרין" (השם מחר ישונה ל- קולפלנט אחזקות.

מספר נייר: 496018

 

ה"סיפור" מאחורי הנייר הזה:

 

חברת פורטפוליו גרין היתה חברת נדל"ן שהפכה לשלד בורסאי לא פעיל,עד שלפני כ-4 חודשים החליטו בעליה של חברת קולפלנט להתמזג לתוך השלד הזה ולהתחיל להיסחר בבורסה.

בתאריך ה-20.5 (ממש לא מזמן..) התמזגה חברת Collplant לתוך השלד הבורסאי פורטפוליו גרין בעסקת , לפי של שווי של 146 מיליון שקל לקולפלנט. בסוף המהלך בעלי המניות הקיימים של קולפלנט יחזיקו 71% ממניות החברה הממוזגת.

עכשיו- בואו נראה מי בעלי העניין בחברה הזו:

חממת מיט"ב שבשליטת חברת ביומדיקס (8%); חברת ספירהד, גם היא בשליטת ביומדיקס (12.85%); קרן פונטיפקס (8%) (של אלי הורביץ מ"טבע"), דוקור, מורי ארקין (מנכ"K אגיס" לשעבר שנמכרה ל"פריגו") , יישום, המדען הראשי, מודגל ,הראל השקעות.

 

מה עושה החברה:

 

 

קולפלנט הוקמה לצורך יישום טכנולוגיה ייחודית עולמית, שפיתח פרופ' עודד שוסיוב מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, המאפשרת לייצר מהצומח קולגן (חלבון המהווה מרכיב עיקרי בעור, עצם, סחוס, גידים ועוד). בקולפלנט מסבירים כי החברה יודעת לבטא קולגן רקומביננטי הומאני בצמחי טבק-טרנסגניים, להפיק מעלי הטבק את הקולגן (או בשמו המסחרי – Collage) ולטהר אותו לדרגת ניקיון המתאימה לשימוש במוצרים רפואיים כמו גם לשוק המחקר הביולוגי. ה-Collage הוא חלבון קולגן סוג I אנושי רקומביננטי עשיר בהידרוקסי-פרולין, בעל יציבות טרמית גבוהה. בתהליך הייצור שלו מוחדרים חמישה גנים שונים לתוך תאי הצמח, ובסופו נוצר צמח טבק חדש, המייצר קולגן צמחי עם תכונות התואמות קולגן אנושי. גידול הטבק נעשה בחממות (חקלאיות, לא הייטק…) בערבה, במרכז הארץ וביסוד המעלה בצפון הארץ.


הטכנולוגיה של קולפלנט היא היחידה מסוגה בעולם לאחר שכמה חברות שפעלו בתחום זה הפסיקו את מחקריהן. ה-Collage נכנס לאחרונה לשלב ייצור מסחרי והוא מתחרה בשוק מול מוצרים בטכנולוגיות ישנות יותר, שברובם מבוססים על קולגן מן החי (בקר וחזירים) , חלקו מופק משמרים או מתרבית תאים אנושיים ותרומת גופות אדם. לקולגן מהצומח יתרונות מהותיים על קולגן המיוצר מבעלי חיים, בעיקר בזכות התאמתו לבני אדם ומניעת העברת מחלות זיהומיות שגרמו להגבלת השימוש בקולגן מהחי בארה"ב, יפן ועוד מדינות.


היקף שוק ה-Biomaterials, הכולל מוצרים להחדרת תרופות, טיפול וריפוי פציעות, מכשירים רפואיים ותיקון רקמות רכות (גידים, רצועות, סחוסים,
מיניסקוס) וקשות (עצמות, עמוד שדרה) נאמד בכ- 25.5 מיליארד דולר ב-2008, וקצב צמיחת השוק הוערך ב-15% בשנה. היקף המכירות של חומרי הגלם למוצרים רפואיים על בסיס קולגן מוערך בכ-400 מיליון דולר בשנה.
קולפלנט הוקמה ב-2004 במסגרת חממת מיט"ב, אותה עזבה ב-2007. בשנת 2009 החברה חתמה על הסכם הפצה ראשון, לא בלעדי, בשוק היפני, וההכנסות ממנו צפויות להיות כ-500 אלף דולר בשנה הקרובה. כחלק מניהול עסקיה קולפלנט בוחנת אפשרויות ליצירת שיתופי פעולה מסחריים עם גופים וחברות בינלאומיות לפיתוח משותף של מוצרים מבוססי קולגן, ובמקביל עוסקת בפיתוח מוצרי פרימיום מבוססי קולגן ומוצרים נגזרים אחרים בתחום הרפואה והאורתופדיה, ואלה צפויים להניב את עיקר הכנסותיה בעתיד.
בתחום ריפוי הפצעים מפתחת החברה שני מוצרים: Wound Dressing Matrix שהיא תחבושת המכילה קולגן ומיועדת לטיפול בחתכים ניתוחיים, כוויות, פצעי לחץ, כיבים ו-Flowable Wound Matrix שהוא ג'ל המיועד להזרקה ולטיפול בפצעים עמוקים ובחתכים ניתוחיים עמוקים. החברה צופה כי מוצרים ראשונים בתחום זה יגיעו לשוק בסוף 2011. בתחום האורתופדיה מפתחת החברה את ה-Moldable Putty שהוא שילוב של קולגן עם מינרל בתצורה צמיגית שישמש לאיחוי וריפוי עצמות גפיים, עמוד שדרה וגולגולת וכמו כן מוצרים מבוססי חומרים מרוכבים (Composite Products) בעלי תכונות מכניות עילאיות ועמידות גבוהה בפני פירוק, היכולים לשמש למטרות שונות באיברים שונים בגוף.

 

כמה פרטים מעניינים:

 

1.החברה מצפה להגיש שני מוצרים לאישור הfda כבר השנה.

2.החברה כבר הצליחה להפיק קולגן בכמויות מסחריות.

3.שוק הרקמות הקשות והרכות נאמד בשנה ב-25.5 מיליארד דולר. וקצב צמיחה של 15% בשנה.

4.אנשי הפיננסים הדר שמיר ומנשה גייזלר רכשו 3.2 מיליון מניות במחיר של 162 למנייה.

5.המנייה ירדה באחוזים ניכרים מאז המיזוג עקב תנאי השוק.

6. בשיחה עם Bizportal אמר מנכ"ל ביומדיקס אלעד נגר כבר לפני 4 חודשים: "קולפלנט נמצאת לפני פריצה משמעותית בפעילותה והיא חוד החנית של חברת ביומדיקס. ואנחנו מרגישים נוח להוציא אותה לשוק".

7. הטכנולוגיה של קולפלנט דומה לזו של חברה ישראלית אחרת בתחום - פרוטאליקס, מן הבחינה שקולפלנט יכולה לייצר בטבק מגוון חלבונים. הקולגן נבחר כמוצר הדגל, בשל היותו חלבון מורכב ויקר שקשה מאוד להפיק ואין לו כרגע מתחרה מהונדס גנטית, אף לא בתאי חיה.

8.. בהסכם הנוכחי שחתמו  עם היפניים, יימכר הקולגן לשימוש בניסויים של אוניברסיטאות ושל חברות תרופות. לדברי אפי כהן-ארזי, יו"ר החברה, שוק הקולגן לשימושים אלה ביפן מוערך ב-40 מיליון דולר, והחברה מקווה כי תוכל לקחת בקלות 10% ממנו.אם בהמשך יורחב ההסכם לשיווק של קולגן גם לשימושים קליניים ואסתטיים, היקפו עשוי לגדול לכמה עשרות מיליוני דולרים.

9.וועדת "המדען הראשי" זיכה את החברה כאחת מהחממות המצטיינות לשנת 2006.

10.בתאריך ה28.6 תתקיים אסיפת משקיעים של החברה. צוות "ישראל בורסה"  יהיה שם ויעדכן בחדשות מפי מנהלי החברה בזמן אמת באתר "ישראל בורסה".

11. לא הרבה משקיעים עדיין מכירים את הנייר החדש הזה. האם מדובר בביוסל הבאה?

.

הכותבים הינם צוות מנהלי האתר "ישראל בורסה", הכותבים אינם בעל רישיון יועץ השקעות על פי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, אלא מנתחים טכניים בלבד, צוות האתר "ישראל בורסה", עשויים למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיהם עבור עצמם. אין לראות באמור בהודעותיהם של חברי הצוות או  מישהו מהכותבים באתר "ישראל בורסה" משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו

עינב כהן, מנהל פורטל שוק ההון- "ישראל בורסה" www.israelbursa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב